Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bone
Jeg købte for under 2 år siden et Samsung 65" S94C, som nu for anden gang skal have et nyt panel. Denne gang grundet en sort streg.

Jeg kan se at service venter på et nyt panel, men navnet af dette gør mig lidt mistænksom om der er tale om et OLED eller LCD panel.
Ved telefonisk henvendelse kunne jeg kun få oplyst at reservedelen er valgt ud fra fjernsynets serienummer.

Kan jeg konkludere noget fra beskrivelsen?

Reservedelskode.:
BN95-09733K

Beskrivelse.:
LCD-SDC;CY-AC065FLLVJH/V,S90CB,
Det ville være billigere for dem at give dig et nyt TV, 2 paneler koster mere end et tilsvarende nyt TV.
Af Bone
Første panel blev skiftet efter ca 10 måneder, og så igen nu efter et års tid.

Jeg er godt klar over at have købt qd OLED tv, det er derfor jeg bliver i tvivl om hvilket panel de kommer med for udskiftning når der står lcd i beskrivelsen.

Men det kunne jo være at det bare er det paneler heder i SDC
Kan godt forstå hvis du bliver lidt mistænksom. Men det lyder nu vildt hvis de skulle kunne koble et LCD panel sammen med software osv. som er mindet på et OLED tv. Men ja, man ved aldrig..
Man kan ikke bygge et OLED TV om til et LCD - det er to helt vidt forskellige ting, og hverken strømforsyning eller main board vil gå igen i begge ting.

Dertil kommer at kabinetterne er helt anderledes.

Så har du et oled TV inden rep, er det også oled bagefter
Ja, det kan ikke lade sig gøre. Hvis noget skulle være anderledes, så skulle det være at man får et WOLED i stedet for QD-OLED. Samsung har i visse modeller haft lidt af er lotteri kørende.
Af G80
med en kort undersøgelse af BN95-09733K, kan jeg desværre ikke blive klogere på om reservedelen er LCD panel eller OLED panel, kun at det koster ca. 1600$. Lidt mere haj og tid til søgning er der nok nogen der kan opsnuse om det er LCD eller OLED og endda om det er QD.
Det værste der kan ske hvis det er forkert er nok at du kommer til at vente endnu længere tid, pga som de fleste nok mener, at et forkert panel nok slet ikke passer sammen med resten af TV'et. Jeg aner ikke en dyt om det :)
Men kan da godt forstå du bliver mistænksom når der i beskrivelses koden står LCD, når dit TV er OLED. Men det kan jo godt være korrekt panel og hvis der er noget forkert kan det jo også godt være beskrivelsen der er forkert, men det rigtige panel.
Jeg vil ikke være bekymret for det, men kun være nysgerrig på hvor lang tid de har tænkt sig at bruge på at give et nyt TV, altså en helt ny model :)

Men noget helt andet er, hva filan er S94? plejer de ikke at hedde s85, s90 og s95
Af G80
men der står da også noget andet i beskrivelsen udover 65", at det er s90c. Så er det måske også svaret på mit spørgsmål, at s94c model svarer til s90c model. men det er vel stadig det 2 år ældre panel der bliver leveret pga C bokstavet.
Hvis vi holder os til 65" så skriver de nogle steder at 92C-93C-94C har en højre peak brightness
Nogle skriver at 90C har 2.1 speaker setup og 92C-94C 2.1.2 speaker setup og de fleste steder hæfter de sig ved farven på foden osv.

Herhjemme tror jeg der er bred enighed om de fleste forskelle er kosmetiske eller i bedste fald minimale