Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Hej, er der andre her der har Norlys kabel, direkte på TVet, men ikke har lyd? inden man skifter til en Norlys app, eller ser på anden vej…nu skete det igen idag, jeg tænder tvet, vælger kabel, men ingen lyd på nogen kanaler…

Jeg troede først det var tvet, men lyd kommer ved tryk på remoten, ved at skifte til Apps…
Af G80
JornH brug den Apple TV boks du har liggende, så får du både billede og lyd.
og så stop med alt det skifte frem og tilbage fra boks til boks og fra kabel til parabol.
Når man har Apple TV så bruger man kun den boks. Man tænder TV'et med den og slukker TV'et med den. Det eneste der skal vises på skærmen er ATV.

Og så er det også kun spørgsmål om meget kort tid før det kabel TV bliver cuttet af teknikeren for dig. Men den nyhed er du vel bekendt med. Så der er ingen grund til at finde ud af hvordan du lokker lyden frem når billedet også forsvinder snart. Lydens forsvinden er kun starten fordi lyden er langsommere end lyset.

Men med Apple TV forsvinder aldrig noget, fordi den er hurtigere end både lyden og lyset.
Senest rettet af G80 10 okt 2025, 07:51, rettet i alt 1 gang.
Af JornH
Jeg bruger More TV Appen på tvet, jeg har ingen tv på atv boksen… jeg ser kun nyheder bla. på Norsk tv.
Af JornH
Men her on nattan/morgen ser jeg kun tennis på TV 2 Play på TVet hvor der er lyd…
Af JornH
Men her forsvinder kabel ikke da det er eneste vi kan få fra Norlys, men jeg tænker på at udskifte Norlys og gå tilbage til Yousee, da jeg er gal på Norlys, da min telefon nu ikke har virket i over et år…
JornH skrev: 10 okt 2025, 07:45 jeg er gal på Norlys, da min telefon nu ikke har virket i over et år…
Så har du vel forhåbentlig heller ikke betalt for det, og har du, så skylder de da dig en del penge.
Af JornH
Jeg betaler knap 70 kr. pr. måned, jeg kan kun ringe ud, men ingen kan ringe til mig…
Det er jo ikke godt nok, man bliver da ikke ved med at betale for en service som ikke tjener det formål den er til.
Af JornH
Det er umuligt at ringe til teknisk afdeling der er flere timers ventetid og når man endelig kommer igennem er den afdeling lukket, jeg skal kun bruge den telefon så andre kan ringe til mig…
JornH skrev: 10 okt 2025, 07:45 Men her forsvinder kabel ikke da det er eneste vi kan få fra Norlys, men jeg tænker på at udskifte Norlys og gå tilbage til Yousee, da jeg er gal på Norlys, da min telefon nu ikke har virket i over et år…

Vildt du stadig er kunde. En telefon der ikke har virket i et år.
Låner du naboens telefon når du skal ringe ?

Som jeg læser dit problem. Er den nemme løsning at bruge appleTv. Så er problemer væk med billede og lyd.

Giv dig selv den chance
Af JornH
Læs hvad jeg skriver, kan godt ringe ud, men ikke modtage opkald, men jeg har 2 andre telefoner, også som jeg skrev, kan pt. Ikke se tv på ATV boksen, skal jeg se DR eller NRKs bruger jeg More TV Appen på TVet…fik kun ATV boksen for at se F1…
Af JornH
Er der ikke andre her der har Norlys tv?

Jeg gider ikke mere ringe til dem da der er timers ventetid…
Har du prøvet deres Chat, om det er bedre.?
hej
Min far havde også problemer med Norlys, det blev fixet ved de åbenbart kunne genstarte hans forbindelse via vores henvendelse til kundeservise. Vi havde også ca 1 times vente tid ufattelig vi forbrugere finder os i det :(