Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus, jeg læste i skriver noget om kalibering i den test, men selv om jeg nok kan indstille kanaler og tilføje de Apps jeg har nu har brug for, har jeg besluttet at lade en Fagmand leverer og indstille tvet, selv om det koster lidt, da det sted jeg køber har stor erfaring med Panasonic… det har godt nok ikke været nødvendigt med de Samsung jeg har haft…
Man kan sagtens selv indstille TVet selv så det står som det skal, der skal bruges lidt tid på det, men det kan sagtens gøres. Der er også en god del videoer på You Tube til det.
Rasmus Larsen skrev: 24 feb 2025, 07:59
Grønbæk skrev: 22 feb 2025, 09:16 Til Flatpanels.dk
Et ønske - til næste gang i anmelder et Panasonic OLED tv. Forhåbentligt Panasonic Z95B.
Husk at slå: Accurate IFC Til. Ellers bliver alt 24P indhold ikke gengivet korrekt. Det har været en indstillingsmulighed siden 2022 modellerne. Og jeg er bange for at i ikke har testet det korrekt siden da. På jeres anmeldelse af Z95A (2024 model) har i skrevet at Accurate IFC er slået fra. Det må have været en h-a-k-k-e-n-d-e oplevelse.

/Niels G.
Hej Niels. Ovenstående er altså ikke rigtigt. Indhold i 24p bliver gengivet korrekt uden 'Accurate IFC' slået til – ellers ville det da være en mindre katastrofe.

'Accurate IFC' hos Panasonic er en funktion, som kan detektere 24p kadencen i et 60p tv-signal, og tilbagekonvertere til 24p (reverse 3:2 pulldown). Dvs. hvis du f.eks. sidder og ser en tv-kanal, hvor en film bliver vist. Tv-kanaler har kun én sendeform, så alt indhold må konverteres eller tilpasses til denne, modsat f.eks. streaming eller Blu-ray.

Vi har dog ikke 60p tv-signaler i Europa. Det er kun relevant for USA og andre NTSC-regioner, hvor de transmitterer i 60p.

IFC (Intelligent Frame Conversion) har derudover nogle andre indstillinger, der kan udglatte billedet.
Hej Rasmus
Som "læsernes advokat" - kan jeg kun sige at det du skriver ikke er korrekt.

Nu har jeg igen testet 'Accurate IFC'. og uden funktionen slået til, bliver 24P indhold ikke gengivet korrekt. Billedet bliver hakkende (uden panoreringer).

Jeg har testet med Spears & Munsil 4k blu-ray (testmønstre) og Arrival (indflyvning i starten af filmen).

'Accurate IFC' må have med 5:5 pulldown at gøre. For korrekt afvikling af 24p.

Læs evt. om 'Accurate IFC' på AVForums.