Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Supergris
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 20 jun 2025, 16:13 Vi bruger udtrykket UFC træning i forbindelse med at man træner sig op til en UFC kamp. Og er derfor mere klar og "farligere" end blot efter en MMA træning, karate, boksning eller badminton.
Hvem er "vi"?
Det er kun ganske få danskere, der har været i UFC, og som jeg er orienteret, er der kun én i øjeblikket, Nicolas Dalby.

Hvis det, du skriver, er sandt, må du jo så være en af disse ganske få mænd, så jeg vil hermed kippe på hatten og sige: "Godt gået"...
Af JornH
Jeg har købt et par Hovedtelefoner til 2700 kr. mon de kan bruges med Apple tv? Er ikke noget fra Apple…
Brugeravatar
Af Naiera
Hvis prioriteten er ren lydkvalitet bliver det ikke meget bedre end Sennheiser Momentum 4, i hvert fald i den ikke-vanvittigt-dyre ende. De kan fås for under en tusse på DBA for tiden.

Hvis "fit" (komfort) og teknik er lige så vigtigt, så er Sony 1000XM4 rigtig gode, men begge de par jeg havde knirkede i højre side ved hvert eneste skridt jeg tog med dem på. Dette er selvfølgelig ikke noget videre problem i hjemmet.

Begge kræver selvfølgelig forbindelse til et Apple TV eller en BT-transmitter for at fungere, og hvis XM4'erens codec-understøttelse er ligeså ringe som 6'erens, som jeg har nu, kan Sonys bøffer ikke bruges med nogen gængs transmitter uden forsinkelse der ødelægger oplevelsen. De virker dog fint med Apple TV.
Brugeravatar
Af Naiera
JornH skrev: 20 jun 2025, 21:49 Jeg har købt et par Hovedtelefoner til 2700 kr. mon de kan bruges med Apple tv? Er ikke noget fra Apple…
Hvis de har blåtand kan de bruges med Apple TV.
Af JornH
Ja de har blåtand men atv boksen finder dem ikke, kun min LD soundbar… jeg kan fint høre musik fra min iphone på høretelefonerne
Brugeravatar
Af Naiera
Måske ville det hjælpe at afsløre hvilke det er?
Af JornH
Mine Hovedtelefoner hedder Technics EAH-A800, jeg gav godt nok ikke den pris, med det sagde han de havde kostet, jeg vil prøve med et par andre Hovedtelefoner jeg har…
Brugeravatar
Af Naiera
De står tilsyneladende i en 1800 stykker.

Men de understøtter AAC, så de virker med Apple TV. Er du sikker på, at du gør det rigtige for at forsøge at parre dem?
Af JornH
Jeg tænder for dem og telefonen kan finde dem med Bluetooth, men jeg ved ikke om det skal gøres anderledes med ATV boksen?
Brugeravatar
Af Naiera
Du skal ind under Remotes & Devices (eller hvad det nu præcis hedder) og kigge på Bluetooth-menuen. Apple TV'et finder dem ikke bare af sig selv. Det er lidt mere omstændeligt end med AirPods.
Af JornH
Ja men den finder dem ikke derinde, heller ikke min andet sæt hovedtelefoner, jeg må gøre noget forkert…
Af JornH
Ipaden kan fint finde mine ældre men den finder ikke de nye, det gør kun telefonen…
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg går ud fra at du sætter dem i pairing mode?
Af JornH
Nu fik jeg det til at virke, men hvordan ved jeg ikke… :)