08 jul 2025, 19:17
#370060
Hej!
Måske lidt et langskud - men jeg tænker i dette forum kunne der måske være én der har haft et lignende problem
Min veninde købte i sidste uge et helt nyt Samsung TQ55Q7F TV hos et af de store danske elektronik/hvidevarehuse.
Vi får det sat op og det hele men bøvler noget med at kunne installere nye apps (fx DR, TV2, Yousee, osv... helt almindelige danske apps).
Det der sker når man klikker på DR-ikonet (enten ved en søgning eller "Redaktørens anbefalinger", så snorer Smarthub-ikonet rundt et par sekunder og progressbaren når halvvejs. Derefter går den bare tilbage til hovedskærmen - som om installationen crasher.
Dette sker med alle apps MED UNDTAGELSE af nogle enkelte Samsung-specifikke apps (jeg mistænker det måske er fordi de er pre-downloadet men ikke installeret).
Det samme sker hvis man på "Apps"-siden går helt til bunden og klikker på "App Indstillinger". Så spinner den et par sekunder, progressbaren går cirka halvvejs - og så går den tilbage til hovedskærmen igen.
Vi har prøvet:
- Soft reset (holdt tænd/sluk nede indtil den starter igen)
- Hard reset (haft strømmen af et minuts tid)
- Smarthub Reset (Vedligehold -> Reset Smarthub
Desuden har Samsung Support haft remote-adgang hvor de har factory resettet den helt.
Men samme problem er der stadig.
Vi har prøvet med forskelligt WIFI, mobile hotspots og jeg skal gi' dig - men lige meget hjæper det.
Er det noget I har oplevet før?
Jeg kan simpelthen ikke komme på flere løsningsmuligheder - ej kan Samsung Support.
Jeg er efterfølgende kommet til at tænke på om det kan være et IPv6 problem. Jeg tror de forskellige WIFIs har været med IPv6 (dog ret sikker på at det stadig er IPv4 på LAN-siden)
Måske lidt et langskud - men jeg tænker i dette forum kunne der måske være én der har haft et lignende problem
Min veninde købte i sidste uge et helt nyt Samsung TQ55Q7F TV hos et af de store danske elektronik/hvidevarehuse.
Vi får det sat op og det hele men bøvler noget med at kunne installere nye apps (fx DR, TV2, Yousee, osv... helt almindelige danske apps).
Det der sker når man klikker på DR-ikonet (enten ved en søgning eller "Redaktørens anbefalinger", så snorer Smarthub-ikonet rundt et par sekunder og progressbaren når halvvejs. Derefter går den bare tilbage til hovedskærmen - som om installationen crasher.
Dette sker med alle apps MED UNDTAGELSE af nogle enkelte Samsung-specifikke apps (jeg mistænker det måske er fordi de er pre-downloadet men ikke installeret).
Det samme sker hvis man på "Apps"-siden går helt til bunden og klikker på "App Indstillinger". Så spinner den et par sekunder, progressbaren går cirka halvvejs - og så går den tilbage til hovedskærmen igen.
Vi har prøvet:
- Soft reset (holdt tænd/sluk nede indtil den starter igen)
- Hard reset (haft strømmen af et minuts tid)
- Smarthub Reset (Vedligehold -> Reset Smarthub
Desuden har Samsung Support haft remote-adgang hvor de har factory resettet den helt.
Men samme problem er der stadig.
Vi har prøvet med forskelligt WIFI, mobile hotspots og jeg skal gi' dig - men lige meget hjæper det.
Er det noget I har oplevet før?
Jeg kan simpelthen ikke komme på flere løsningsmuligheder - ej kan Samsung Support.
Jeg er efterfølgende kommet til at tænke på om det kan være et IPv6 problem. Jeg tror de forskellige WIFIs har været med IPv6 (dog ret sikker på at det stadig er IPv4 på LAN-siden)
