Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af msvendsen
Hej!

Måske lidt et langskud - men jeg tænker i dette forum kunne der måske være én der har haft et lignende problem :)

Min veninde købte i sidste uge et helt nyt Samsung TQ55Q7F TV hos et af de store danske elektronik/hvidevarehuse.
Vi får det sat op og det hele men bøvler noget med at kunne installere nye apps (fx DR, TV2, Yousee, osv... helt almindelige danske apps).
Det der sker når man klikker på DR-ikonet (enten ved en søgning eller "Redaktørens anbefalinger", så snorer Smarthub-ikonet rundt et par sekunder og progressbaren når halvvejs. Derefter går den bare tilbage til hovedskærmen - som om installationen crasher.
Dette sker med alle apps MED UNDTAGELSE af nogle enkelte Samsung-specifikke apps (jeg mistænker det måske er fordi de er pre-downloadet men ikke installeret).
Det samme sker hvis man på "Apps"-siden går helt til bunden og klikker på "App Indstillinger". Så spinner den et par sekunder, progressbaren går cirka halvvejs - og så går den tilbage til hovedskærmen igen.

Vi har prøvet:

- Soft reset (holdt tænd/sluk nede indtil den starter igen)
- Hard reset (haft strømmen af et minuts tid)
- Smarthub Reset (Vedligehold -> Reset Smarthub

Desuden har Samsung Support haft remote-adgang hvor de har factory resettet den helt.
Men samme problem er der stadig.

Vi har prøvet med forskelligt WIFI, mobile hotspots og jeg skal gi' dig - men lige meget hjæper det.

Er det noget I har oplevet før?
Jeg kan simpelthen ikke komme på flere løsningsmuligheder - ej kan Samsung Support.

Jeg er efterfølgende kommet til at tænke på om det kan være et IPv6 problem. Jeg tror de forskellige WIFIs har været med IPv6 (dog ret sikker på at det stadig er IPv4 på LAN-siden)
Af JornH
Hej, hvor henter i de apps? Ny kender jeg ikke til nye Samsungs, men plejer da at virke fint, har man kabel fra router til TV…
JornH skrev: 10 jul 2025, 08:37 Hej, hvor henter i de apps?
De kan jo kun hentes via TVet's App butik.
Af JornH
Jeg læste det lige igen, lyder mystisk de ikke kan installere de apps, kan i se på Youtube som plejer at være der fra starten?
Af JornH
Nu skriver Rasmus der er opdateringer til Tizen, kan det være TVet har en gl. opdatering… eller der er plads mangel…
JornH skrev: 10 jul 2025, 10:54 Jeg læste det lige igen, lyder mystisk de ikke kan installere de apps, kan i se på Youtube som plejer at være der fra starten?
yes - det fungerer fint. Også de der Samsung Smart TV Plus streaming kanaler.

"Fun" fact - hvis man afinstallerer et af de preinstallerede apps (fx Youtube), så kan man ikke installere det igen :)
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 10 jul 2025, 11:24 Prøv at genstarte router/modem. Sluk i 20 sec og tænd igen og vent på alt forbinder igen.
Hvis samme problem, Så Prøv at kable TV til router, i stedet for wifi og se hvad der sker.
Allerede prøvet + som jeg skriver har vi prøvet en 2-3-4 forskellige WIFIs med samme resultat ;)
JornH skrev: 10 jul 2025, 11:35 Nu skriver Rasmus der er opdateringer til Tizen, kan det være TVet har en gl. opdatering… eller der er plads mangel…
Hvis man går ind under opdateringer og søger, skriver den at en allerede har den nyeste. Så jeg tror ikke det er det (Samsung Support har også bekræftet)
Er blevet sendt videre til Samsung's danske Service Center (Som så er et hårvidevarer service center - bliver spændende).
Det første de sagde var at DR, TV2, osv. ikke var understøttet. Det stillede jeg et pænt stort spørgsmålstegn ved :) - Nu mener de så at det kan være noget indmad (CPU/RAM?)

Ak ja - det skal ikke være let :)
msvendsen skrev: 10 jul 2025, 13:09
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 10 jul 2025, 11:24 Prøv at genstarte router/modem. Sluk i 20 sec og tænd igen og vent på alt forbinder igen.
Hvis samme problem, Så Prøv at kable TV til router, i stedet for wifi og se hvad der sker.
Allerede prøvet + som jeg skriver har vi prøvet en 2-3-4 forskellige WIFIs med samme resultat ;)
Jo har forstået at du har prøvet alt muligt med wifi. Har du prøvet at kable TV til internettet i stedet for at bruge wifi.
Af JornH
Nu nævner du Ram, kan der være for lidt ram eller der er noget galt med TVet? Før man installerer noget plejes at skrives hvor meget ram der er ledigt…